Сторінки

вівторок, 13 вересня 2022 р.

Етикет електронного листування. Правила безпечного користування електронною скринькою. Основні ознаки спаму й фішингу. Використання адресної книги та списків розсилки. Практична робота 1. Електронне листування

Тести оцінювання  Код доступу 6454001
Перегляньте відео!!!

Записати визначення: адресної книги;
                                                       спам.

Д\З виконати практичну роботу.

                                    

Роботу з великою кількістю електронних листів від різних адресатів можна організувати ефективно.
    Доцільно скласти список людей, з якими ви постійно листуєтесь, та внести їх електронні адреси до адресної книги.
    Адресна книга призначена для зберігання на поштовому сервері різних відомостей про адресатів: адреси електронної пошти, домашні та службові адреси, номери телефонів і факсів тощо.
    У разі потреби можна внести на сторінку нотаток будь-які додаткові відомості.
    Для роботи з адресною книгою призначена вказівка Контакти.
    Записи, що додані до адресної книги, можна: переглядати, редагувати, видаляти
    Для створення нових записів в адресній книзі використовують вказівку Створити новий контакт.
    Коли адресна книга заповнена, то можна замість введення електронної адреси в полі листа Кому  скористатися списком адрес, що розкривається. Адреса, вибрана з адресної книги, автоматично вставиться до заголовка листа.
    Часто на практиці одного листа потрібно відправляти кільком адресатам.
Для прискорення такого процесу можна об’єднати адреси в групи під одним іменем, а потім за допомогою однієї вказівки розсилати повідомлення за всіма адресами групи.
    В Інтернеті існує неформальний кодекс поведінки, за яким певним чином регулюється спілкування користувачів між собою —  етикет електронного листування.
    Згідно з ним необхідно керуватися такими правилами:
 -  чітко формулювати тему повідомлення та не лишати поле Тема порожнім;
- свою думку в листі висловлювати коректно, співрозмовника не критикувати й не повчати, не прийнято погано писати про третю особу;
-  завжди перевіряти правопис електронного повідомлення;
- не рекомендується відправляти великі за обсягом вкладення до листа;
- завжди завершувати лист стислим підписом користувача, у якому, крім прізвища та імені, можна зазначати телефон або інші контактні дані;
вчасно відповідати на кожне особисте повідомлення. Якщо ти зайнятий і не можеш дати розгорнуту відповідь, доцільно підтвердити одержання листа та пообіцяти відповісти найближчим часом;
у відповіді на повідомлення залишати його фрагменти  — тобто цитувати найсуттєвіші частини листа.
    Листуючись в Інтернеті, ти зазвичай не бачиш співрозмовника, тому не можеш знати, які емоції він вкладає в те або інше повідомлення. Для передавання своїх емоцій у листах часто використовують смайлики (від англ. a smile — посмішка), або емотикони (від англ. cлів emotion — емоція та icon — образ).
    Електронна пошта часто використовується для інформаційних атак рекламодавців. Листи, що містять такі повідомлення, належать до спаму, а люди, які займаються їх розсиланням, називаються спамерами.
    Спамом називають небажані електронні листи, тобто пошту, що надходить без згоди користувача.
    Щоб убезпечити себе від спаму, дотримуйся таких правил:
        - не зазначай свою електронну адресу на сумнівних сайтах;
    - якщо спам все-таки потрапив до твоєї поштової скриньки, ніколи не відповідай на ці повідомлення й не користуйся вказаними в них посиланнями.
    Фішинг — один з найпопулярніших і прибуткових (для тих, хто його реалізує) видів шахрайства в Інтернеті.
    Далі він замовляє спам-розсилку листів, у яких переконує своїх жертв зайти за посиланням на сайт і заповнити будь-яку форму з внесенням персональних даних. Мета — збір конфіденційної інформації — паролі, коди тощо.
    Правила безпечного користування електронною поштою
    -  ніколи не наводьте в листах приватні дані про себе та свою родину, якщо особисто не знайомі з адресатом;
ніколи не погоджуйтеся на особисту зустріч з особами, які знайомі вам тільки з електронного листування, – вони можуть виявитися не тими, за кого себе видавали;
    - не повідомляйте пароль від електронної поштової скриньки стороннім особам, щоб ваше листування не потрапило до чужих рук та щоб ніхто не міг відправити листа від вашого імені;
    - cтавтеся критично до вмісту отриманих електронних листів; не все, що в них наведено, є правдою;
    - не відповідайте на листи, що приходять від невідомих осіб; відповідаючи на ці листи, ви підтверджуєте існування адреси, що дасть змогу надсилати й надалі листи зі спамом;
    - ніколи не відкривайте прикріплені файли, отримані в листах від невідомих осіб: у них можуть міститися шкідливі програми; такі листи рекомендується видаляти.
    Електронна скринька на будь-якому поштовому сервері містить набір стандартних папок, наприклад, Вхідні, Відправлені, Видалені та ін.
    Для ефективної роботи з листами можна створювати додаткові вкладені папки аналогічно до структури папок на дисках.
    Для внесення змін у структуру папок електронної скриньки слід обрати вказівку Керування папками. При цьому можна створювати нові папки в папці Вхідні, перейменовувати раніше створені папки або видаляти їх за допомогою відповідних інструментів.
    Щоб перемістити листи до потрібної папки, слід відмітити ці листи й обрати вказівку     Перемістити. У списку наявних папок необхідно обрати ім’я потрібної папки.
    У деяких поштових службах замість папок використовують мітки листів. Мітки, як і папки, мають імена. Можна групувати листи, що помічені однаковими мітками. На відміну від папок, один лист може бути помічений кількома мітками.

Немає коментарів:

Дописати коментар