Сторінки

вівторок, 20 вересня 2022 р.

План розробки сайту. Макет інформаційної структури сайту

Д/З Виконати завдання  2,3. (слайд 26-27) завдання надсилати на електронну адресу вчителя vik171288@gmail.com

Перш ніж приступити до створення сайту в тій чи іншій тематиці поставте собі питання:

·        Для чого мій ресурс?

·        Чим я можу допомогти іншим користувачам, що можу донести?

·        Хто мої конкуренти?

·        Що я можу зробити краще ніж вони?

Щоб проаналізувати конкурентів ви можете ввести в пошуковій системі пошукові запити котрі стосуються тематики майбутнього вашого сайту, або якщо ваш сайт уже існує в мережі із певної інформацією перейти на сайт https://www.cy-pr.com/ та проаналізувати конкурентів автоматично.

Продумайте хто буде вашими відвідувачами? Які у них можуть бути смаки? Чим можна буде їх зацікавити?

Дайте собі чесну відповідь: «А навіщо я це роблю? Яка моя мета?»

Постановка завдання: докладний опис розроблюваного ресурсу, перерахування його розділів та додаткових функцій чи служб (форум, чат, розсилка тощо); визначення характеру представлення інформації (статична чи динамічна) та методів введення даних (із зовнішніх програм чи безпосередньо на ресурсі); з'ясування вимог до програмної і апаратної платформи, на яких буде працювати ресурс.

Розглянемо основні питання, які постають перед розробниками веб-сайтів:

1. Що потрібно зробити? Важливо скласти найбільш вичерпний опис і при цьому вкластися в 500 символів.

2. Яка інформація буде розміщена на сайті? Просто перелічити розділи, але врахувати всі бажані напрямки. Розробники перелічують розділи сайту з врахуванням всіх бажаних напрямків.

3. Які додаткові функції крім подання статичної інформації буде мати сайт? Перелічити й дати короткий опис кожної функції. По можливості вкластися в 100 символів.

4. Чи буде сайт обмінюватися даними з іншими програмами? Якщо так, то потрібно дати перелік всіх цих програм та їх короткий опис, пояснити мету цього обміну.

5. Чи є якісь вимоги до програмної і апаратної платформи, на якій повинен працювати сайт? Якщо так, то треба перелічити ці вимоги й дати коротке пояснення..

Технічне завдання – (usability) це знання розробника про те, як треба реалізувати ту або іншу функцію для того, щоб нею було зручно користуватися.

Основні питання на які потрібно дати відповідь під час виконання технічного завдання:

·        Яка інформація має привертати увагу користувача?

·        До якої інформації користувач повинен сам дійти?

Етап проектування включає в себе:

·        Структуру. Якщо ми говоримо про найпростіший статичний Web-сайт, то він складається з набору файлів, які містять інформацію. Між ними є зв'язок.

·        Зберігання даних. Розрізняють два типи даних: статичні й динамічні. Статичні жорстко «зашиті» в програму, змінити їх можна тільки виправивши сам текст програми. Наприклад – «Історія компанії».

·       Доступ до інформації можна організувати двома способами. Наприклад, розмістити дані на сервері і вони будуть використовуватись при генеруванні сторінок. У цьому випадку необхідно багато уваги приділяти питанням безпеки. Але це сповільнює роботу сервера. Тому, в деяких випадках, доцільно розмістити дані на іншому комп'ютері і періодично, на їх основі, генерувати сторінки й копіювати дані (інформацію) на сервер.

Ергономіка – дисципліна, яка вивчає рух людини в процесі виробничої діяльності, витрати його енергії, продуктивність й інтенсивність при конкретних видах робіт. Основні деталі, на що маємо звернути увагу це Швидкість роботи користувачів, Кількість помилок, Швидкість навчання, Суб'єктивна задоволеність користувачів.

Розміри. За законом Фіттса, чим більше кнопка, тим легше потрапити на неї курсором. Однак, крім простоти натискання на кнопку є інша складова проблеми: користувачу повинно бути важко натиснути не на ту кнопку. Домогтися цього можна або зміною стану кнопки при наведенні на неї курсором, або встановленням порожнього проміжку між кнопками.

Подібність чекбоксів і радіокнопок у тому, що вони є кнопками відкладеної дії, тобто їхнє натискання не повинне ініціювати будь яку негайну дію. З їхньою допомогою користувачі вводять параметри, які позначаться після того як дія буде запущена іншими елементами керування. Порушувати це правило небезпечно, оскільки це серйозно порушить сформовану ментальну модель користувачів. У цьому полягає подібність чекбоксів і радіокнопок. Традиційно склалось так, що чекбокси виглядають як квадрати, а радіокнопки – як коло. Порушувати це правило не можна. Бажано вертикально розташовувати чекбокси й радіокнопки в групі, оскільки це полегшує пошук конкретного елемента.

Контактна форма допомагає налагодити зв’язок із своїми користувачами та можливо в майбутньому підкоригувати та налагодити сайт вже не із власної точки зору, а з точки зору користувача.

Основа в навігації на сайті – меню. Потрібно визначитись де воно буде, яким буде (статичним чи динамічним) та наскільки глибоким. Більше 4-5 рівнів створювати не рекомендується.

Курсор часто підказує користувачеві про дії, що відбуваються і це дуже зручно в плані швидкості взаємодії з сайтом, що приносить зручність.

Не забувайте про графіку. Про неї ми більш детально говорили на попередніх уроках.

Більш технічні етапи це верстка (написання програмного коду), веб-мастерінг (відналагодження роботи ресурсу), розміщення в мережі Інтернет, тестування та просування. 


Немає коментарів:

Дописати коментар